Spojit krutě návykové taneční rytmy, doplněné o pár líbivých tónů saxofonu, vysoce oduševnělé texty bourající jakékoliv dosavadní představy o kvalitní poezii a image vousatých podivínů, kteří i v mrazivém únoru naběhnou na pódium v šortkách a slunečních brýlích, to chce hodně odvahy, invence a hlavně dostatečně chápající, rozuměj podobně ujeté, publikum. Dvojice pozoruhodných disko-mistrů ze Svitav, Adam Sodomka a Michal Macek, vtrhla již kolem roku 2018 na českou klubovou scénu se svým hudebním projektem Hello Marcel, kterým stanovila nové a vlastně naprosto neomezené hranice alternativní taneční hudby. Uběhlo několik let a z těchto borců se staly vyhledávané „hvězdy“ menších intelektuálně vytříbených festivalů a řekněme dostatečně progresivních hudebních klubů. Není tedy náhodou, že koncem února zavítali již přinejmenším podruhé také do ostravského Docku, aby zdejší publikum přenesli do světa čisté taneční euforie a sebeuvědomění si vlastních limitů. Nabitý set obsáhl průřez dosavadní tvorbou, kde nemohly chybět megašlágry jako gastro-hit „Bůček“, vyloženě rodinný song „Naposled“, nebo třeba monumentálně epická „Žádná sláva“, u které akorát začnete v hlavě přemítat nad smyslem dosavadního bytí, zda všechno v životě vůbec stíháte a neposlední řadě taky, zda máte dostatečně nabitý mobil nebo nedejbože nějaký ten proklatý elektromobil před panelákem. Byl to nářez, který opět a zase zpochybnil vše v co jsem dosud věřil a doufal. A za to jsem vážně rád.
Nesmím však opomenout ani velmi dobře korespondující před-kapelu v podobě hudebního projektu Bariel AV, za kterým stojí nadějná postava pražské elektronické scény, syntezátory vnitřně zcela pohlcený Jakub Baierl. Muzikant, který již ukázal své kvality v uskupeních Méta Monde či Yoga Kolektiv se spojil s Romanem Gordienkem (Méta Monde) a Zdeňkem Prokopcem (Good Times Only) a společně vytvořili zajímavý a hudebně podmanivý projekt, který při živém vystoupení přinesl nejen tepavé až skoro naléhavé rytmy, ale především pestrobarevnou koláž různě laděných syntetických rovin, ze kterých prosakovaly evidentně čisté a nezředěné emoce. To vše doplněné o povedené kytarové riffy, živé bicí a melancholické texty. Doprovodná vizuální projekce pak už jen dotvořila vskutku zajímavý hudební zážitek, který byl ještě umocněn tím, že jednu skladbu si střihli společně i s fousáčema z Hello Marcel.







